תיכון מוסינזון
אודות מקצועות לימוד משלחות גלריות/סרטים למידה ברשת English
ביה'ס התיכון מערכת שעות ושינויים מעורבות ומצוינות חברתית רישום לתיכון למידה בחרום
הפנימיה מידע לתלמיד ולהורה עידכונים והישגים קישורים צור קשר
תחרות כספות בפיזיקה

טורניר הכספות 2017 התקיים  ביום רביעי במכון ויצמן.

חברי הקבוצות המשתתפות בתחרות שיקבלו ציון 100 בבחינת הבגרות במעבדה בפיזיקה הינם

 

דין זכרוני, דן כהן, נוה צרפתי, גיא גלברט ומיכאל יגודה

טל רז, דן שדה, אלון גרוסמן, סאם שניידר ואור אליהו

 ניתן לצפות בתמונות נוספות בקישור זה

ברכות והערכה לתלמידים

 אבי רהב


תיכון מוסינזון – בית חינוך ליזמות מדעית וטיפוח מדעני העתיד  

טורניר הכספות בפיזיקה ע"ש שלהבת פריאר מתקיים במכון ויצמן בתמיכה של מינהל מדע וטכנולוגיה והפיקוח על הוראת הפיזיקה במשרד החינוך זו השנה ה – 22 ברציפות. השנה החלו את התהליך 113 צוותים מבתי ספר בכל רחבי הארץ כאשר לשלב הגמר שהתקיימה ביום 15 מרץ 2017 במכון ויצמן למדע הגמר העפילו 66 צוותים.

השתתפות תלמידי מגמת הפיזיקה בתיכון מוסינזון הינה מסורת רבת שנים ושתי קבוצות של תלמידי מגמת הפיזיקה ייצגו את בית הספר בתחרות.

כללי התחרות הינם שהכספות זוכות לציון מחמישה גורמים – מדענים ממכון ויצמן שבוחנים את התלמידים ביום התחרות, רכזים מדעיים ממכון ויצמן שמלווים את הצוותים משלב הרעיון ועד שלב המימוש והיישום של כספת עובדת, יכולת הפריצה של חברי הקבוצה של כספות מבתי ספר אחרים, חסינות הכספות לפריצה של תלמידים מבתי ספר אחרים ודירוג הכספות על ידי תלמידי בתי ספר אחרים.

2/3 מהכספות (השנה 44) בעלות הציון המשוקלל הגבוה מזכות את חברי הקבוצה בציון בגרות 100 בפרק המעבדה בעוד שכספות האחרות מזכות את חברי הקבוצה בציון בגרות 90 בפרק המעבדה  וזאת כהערכה והוקרה למאמץ המחשבתי והיישומי בהכנת כספת מבוססת רעיון פיזיקלי יצירתי לרבות הוכחת היכולת והמימוש בפועל. 

תהליך העבודה החל בחודש ספטמבר 2016 כאשר צוותי התלמידים הגו את הרעיון המרכזי שמבוסס על עקרונות פיזיקליים למימוש חסינות המערכת בפני פריצה. עם סיום התכנון וקבלת אישור הרכז המדעי במכון ויצמן, החל שלב המימוש שכלל בנית דגם בדיקתו ותהליך אינטנסיבי של שיפורים והתמודדות עם קשיים בעיות שצצו במהלך העבודה שבתהליכי חשיבה והיוועצות הביאו למציאת הפתרון ועד להבאת המערכת למצבה הסופי ככספת פועלת וחסינה – תהליך שמציג הבנה פיזיקלית במיטבה.

אבי רהב, רכז הפיזיקה בתיכון שפועל כל העת לקידום הלימוד והנעת התלמידים להשתתפות בתחרויות כמרכיב חשוב בתהליך הלמידה – יישום עבודת חקר עצמית וצוותית מציין כי היקף התמיכה שנדרשה ממנו כרכז המקצוע היתה מזערית וגאוותו הינה על כך שהכספת נהגתה בראשם של התלמידים ומומשה על ידי התלמידים שהביאו לביטוי את הידע שרכשו יחד עם יוזמה, יצירתיות ודבקות במטרה.

עובדה זו מצביעה על רמת ידע גבוהה של צוות העבודה שהוציא מן הכוח אל הפועל את רעיונותיהם תוך למידה עצמית של נושאים חדשים, חיפוש ומציאת מידע בנושאים שונים במערכות המידע השונות והתמודדות מתמדת עם צרכים שונים וכל זאת בד בבד עם עמידה בכל המטלות הלימודיות והחברתיות בהן נדרש לעמוד כל תלמיד.  הצלחתו של הצוות בתכנון, בביצוע תוך עמידה בלוח זמנים צפוף מצביעה על מצוינות.

מנהלת בית הספר, גב' נורית כהן, מציינת בסיפוק את חשיבות ההתמודדות של התלמידים במשימות חקר ולימוד עצמי כגון זו,  מאחר ועל פי תפישת עולמה זוהי למידה במיטבה שמביאה למיצוי של היכולות האישיות יחד עם עבודת צוות ויצירת סינרגיה והביעה את הערכתה והוקרתה העמוקים לתלמידים על הייצוג המכובד ברמה הגבוהה ביותר של בית הספר ועל כל אלה ראויים התלמידים לציון לשבח.